• Login/Out
  • Влез
    Потребителско име:
    Парола:

    Забравих си паролата
    Препрати активиращ e-mail
    Вкарвай ме автоматично всеки път
    Скрий ме

  • Детска фотосесия
  • Детска и семейна фотосесия
  • РЕКЛАМИРАЙ
  • Натурален пчелен мед град Трявна
  • СТОК САЙТОВЕ

Композиция във фотографията. Съвети, трикове, правила.

Съвети и препоръки, интересни техники и идеи, фотографски уроци и съвети за начинаещи и напреднали в областа на фотографията
Ключови думи за тази тема
Композиция във фотографията. Съвети, трикове, правила. Композиция във фотографията. Съвети, трикове, правила. снимане светкавица пък друг място добра голяма фотографията кадъра фотографията фотографията светлина докато всяка добри

Композиция във фотографията. Съвети, трикове, правила.

Мнениеот jordan_rusev » 13 Ноемв. 2010, 13:54

Правило на третините (златно сечение)
Правило на третините е практическо правило в изобразителното изкуство, фотографията и дизайна, насочено към създаване на ефектни динамични композиции. Изразява се в разделянете на кадъра на 3 равни хоризонтални и вертикални части, съответно, важните за композицията елементи трябва да бъдат разположени по протежението на тези линии или в точките, където те се пресичат. Правилото на третините важи както при хоризонтални така и при вертикални кадри, и придава на изображението много повече енергия и драматизъм, отколкото ако то е разположено в центъра или симетрично по линиите, които го разполовяват. Повечето съвременни цифрови фотоапарати предлагат режим на снимане, при който четирите линии се виждат и подпомагат фотографа в композирането на снимките.
Изображение
Още през Ренесанса художниците открили, че всяка картина има определени точки, които приковават нашето внимание, т. н. зрителни центрове. Те са 4 и са разположени на разстояние 3/8 и 5/8 от краищата на платното. Това откритие те нарекли "златно сечение" на картината. Ако искаме да акцентираме на някой елемент от снимката трябва да го сложим в един от зрителните центрове.
Изображение
Особено приложение правилото на третините намира в пейзажната и портретната фотография, при снимането на обекти в близък план, и при движещи се обекти.

Водещи линии
При пейзажи или други панорамни сцени, опитай да намериш елемент от обекта, който да води окото на наблюдателя в изображението - отляво надясно или отдолу нагоре. Такъв елемент може да бъде път, който се губи 8 далечината към плани­ната; ледени късове, които се носят към ледник във водата; грациозна S-образна извивка на река, коя-то се стича от планината, низ от рибарски лод­ки или пък скали в задния план.

Водещата линия използвана тук е пътеката в пещерата, тя насочва окото на зрителя през цялата снимка. Когато забеле­жите обект, подходящ за водеща линия, си струва да изследвате терена, за да намерите най-добра­та позиция и да извлечете максимална полза от въз­можностите, които обектът предлага.

Хълма в дясно насочва наблюдателя в дълбочина на снимката.


Рамкиране
Рамки в предния план
Често, особено при пейзажната или архитек­турната фотография, като празно пространство се явява небето. Докато дълбокият лазурносин простор допринася за привлекателността на об­раза, бледото небе разсейва вниманието. Можете да премахнете част от него като се приближите, минете на по-дълъг обектив или изрежете част от изображението. Ако няма как да го направите, опитайте да намерите нещо в предния план, което да използвате като рамка над основния обект. Обикновено за рамкиращи средс­тва се използват свод, проход, врата или прозо­рец на no-отдалечена сграда, или пък покрит с листа или цветове клон.
Смяна на позицията
Изследвайте терена, за да намерите подходяща гледна точка за кадъра и ако трябва променете позицията си, преди да направите сним­ката.
Остро фокусирани или разфокусирани рамки
Рамкиращото средство трябва да бъде на фо­кус или напълно размазано. За архитектурни сним­ки е по-добре рамката да бъде остра. Използвате затворена бленда (да кажем f/22) и широкоъгълен обек­тив. При природни обекти, например зеленина, мо­жеш да размажете рамката например разфокусирани цветове. Използвате отворена бленда, например f/4, и телеобектив.

Рамкиращи обекти
Рамкиращият обект трябва да има известна ес­тетическа стойност сам по себе си. Сводове, ин­тересна тухлена зидария, колоритни входове, надвиснали клони с великолепни есенни цветове или зреещи плодове са само част от възможностите. Рамкиращият обект не бива да е прекалено голям. Впечатляващ или живописен, защото в такъв слу­чай ще отклони погледа на зрителя встрани от центъра на внимание. Ако е доста по-тъмен от обекта или е в плътна сянка, може да бъде преда­ден като силует. Ако е сравнително близо до теб, добавянето на малко светлина от светкавица може да осигури по-светъл ефект. Опитате да сни­мате със и без светкавица.
Подходяща рамка
Рамката трябва да допълва обекта. Малко е ве­роятно вековна джамия да спечели от рамката на нова бетонна постройка, покрита с графити. Ос­вен ако чрез изображението не целите да покажете архитектурен или социален контраст.

Творчес­кият подход може да пренесе дори често фотографирани обекти В ново визуално измерение.
Рамкиране на долния край
Рамкиращ обект в долния край на снимката може да бъде също толкова полезен и да запълни празни пространства от трева или безразборно струпани обекти. Ярки, шарени цветя, камъни от оградата на стара ферма, малък хълм. храсталаци или селскостопански инструменти - това са все възможности. Убедете се, че са подходящи за основ­ния обект.

Не прекалявате с рамкирането
*Избягвайте да рамкирате всеки обект, защото ако използвате прекалено много този способ, накрая той се изтърква.

Други композиционни техники
Намерете ясен център на внимание
За да не принуждавате окото на зрителя да се лута из снимката, докато търси място, на което да се спре или какво да гледа, включете обект, който да осигури център на внимание.

Запълнете кадъра
„Ако снимките Ви не са достатъчно добри, зна­чи не сте били достатъчно близо" - тези мъдри сло­ва на журналиста от Втората световна война Робърт Капа са може би най-полезният съвет за един фотограф. Ако не можете да се доближиш до обекта, сложете по-дълъг обектив, за да направите портрет, вместо просто снимка. Когато ситуа­цията предлага вертикални линии, използвате съ­ответната (вертикална) ориентация на фотоапа­рата, за да избегнете хабенето на пространство в ъглите на кадъра. В противен случай кропнете снимката.
Отправете ясно послание.
Изключете излишните елементи в широкоъгълните композиции, особено прекалено ярките места, които ще разсеят окото на зрителя от основния обект. Променете позицията си за снимане, за да кадрирате така, че във визьора да изпъкне основна­та тема.
Композирайте смело
Когато търсите снимка в дадена голяма сцена, помислете и за други художествени компоненти. Тър­сете ритъма на повтарящи се елементи, динамичен диагонал, открояващи се рязко един от друг цве­тове, структура, форма или единство на компози­цията.
Създайте дълбочина
Използвайте широкоъгълен обектив и включете обек­ти в предния, средния и задния план, за да създа­дете триизмерно усещане в двуизмерното изображение - дълбочина. Водеща линия плюс известно застъп­ване на елементи, като сгради или планини, също могат да бъдат от полза.
Аватар
jordan_rusev
Модератор
Модератор||
 
Потребители Информация Потребители Информация
 

Препоръчваме ви

 
Потребители 6 благодарили на jordan_rusev за отговора: Гост, CVSTOS, mimache, orhch, polo73

Re: Композиция във фотографията. Съвети, трикове, правила.

Мнениеот long68 » 11 Дек. 2012, 20:07

Отново много полезно,и приятно обяснено.
Аватар
long68
Нов
Нов|Нов|Нова
 
Потребители Информация Потребители Информация
 

Препоръчваме ви

 
Потребители благодарили на long68 за отговора: Гост


  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Подобни теми

Върни се към Фотография

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron