• Login/Out
  • Влез
    Потребителско име:
    Парола:

    Забравих си паролата
    Препрати активиращ e-mail
    Вкарвай ме автоматично всеки път
    Скрий ме

  • Детска фотосесия
  • Детска и семейна фотосесия
  • РЕКЛАМИРАЙ
  • Натурален пчелен мед град Трявна
  • СТОК САЙТОВЕ

Основни термини във Фотографията

Съвети и препоръки, интересни техники и идеи, фотографски уроци и съвети за начинаещи и напреднали в областа на фотографията
Ключови думи за тази тема
Основни термини във Фотографията Основни термини във Фотографията никон друг поне апарата голяма фотографията кадъра примерно докато фокус тяло дава тоест освен повечето

Основни термини във Фотографията

Мнениеот jordan_rusev » 21 Фев. 2010, 13:43

Anti-shake
Това е друг вариант на Image Stabilization. Сензорът (матрицата) е монтиран върху подвижна платформа в корпуса на камерата , и чрез детектори компенсира движението на апарата. Като пример Konica Minolta разрешава 3 F стоп-а по-ниска скорост, което ще рече ако ни е необходима скорост от 1/1000 за да не размажем изображението, с Anti-shake система на матрицата ще можем да снимаме с 1/125 скорост на затвора или 8 пъти по-ниска скорост.
Image Stabilization
Тук се използва "плуващ" оптичен елемент (в обектива) често свързан за бързо въртящ се жироскоп. Това помога да се компенсират високо честотни вибрации - примерно трептене на ръката. Префикса за Канон е IS а за Никон VR "Vibration Reduction". Стабилизацията в повечето случаи компенсира 2 F стоп-а , или ако имаме 1/1000 допустима скорост можем да слезем до 1/250 или 4 пъти по ниска скорост.
Дисторзия
Бъчвовидно изкривяване на изображението. Най-често този дефект се наблюдава при широкоъгълните обективи в най-широкия им диапазон (най-малко мм). Употребата на широкоъгълни конвертори подсилва дефекта. В изображението най-ясно се забелязва в краищата особенно ако там има прави елементи.
Depth of field (DOF) или дълбочина на рязкост, дълбочина на фокус.
Поле на рязкост , или дълбочина на рязкост. Това е зоната в която елементите от експозицията ни са на фокус (рязки). Извън тази зона елементите са разфокусирани или с други думи те са в дефокус. DOF-a зависи от : апертурата , разстоянието до обекта , фокусното разстояние и размера на сензора.
Голямо влияние оказва апертурата (дифрагмата) като по-голяма апертура (по-малко число за диафрагмата) съответства на по-малък DOF и обратното. Фокусно разстояние и разстоянието до обекта също. Ето и един много интересен пример:
Сензор Канон 350Д (остава непроменен в 2-та пример-а и няма да се ползва) апертура 4 няма да променяме в 2-та опита.
Iви пример :
Фокусно разстояние 70мм и разстояние до обекта 500мм (50см) . DOF = 0.008 m (метра) , най-близка точка на рязкост 0.496 m , най-далечна точка 0.504 m
IIри пример:
Фокусно разстояние 35мм и разстояние до обекта 250мм (25см) . DOF = 0.008 m (метра) , най-близка точка на рязкост 0.246 m , най-далечна точка 0.254 m
Това което исках да покажа с 2-та примера е че ако намалим фокусното разстояние и разстоянието до обекта наполовина (тоест обекта остава еднакво голям в кадъра) DOF-a остава непроменен, което обаче НЕ ОЗНАЧАВА че дефокуса ще бъде еднакъв, а точно обратното, освен ако не променим разстоянието и на обектите стоящи зад фокусирания.
Focal Length или Фокусно разстояние.
Фокусното разстояние на обективите се дефинира като разстояние в мелиметри от оптичния център на обективите до физическата точка (focal) където фокуса пада или сензора (матрицата).
Обективът експонира сцена върху сензора.

Тук обаче от значение е и размера на сензора и докато размерите на експонираната сцена зависят от Фокусното разстояние на обективите до изображението което реално получаваме може да е отрязък от цялото изображение ако сензорът е по-малък.
Това изображение се нарича field of view (FOV) и при по-малък размер на сензора отговаря на по-голямо Фокусно разстояние от където произлиза и така нареченият CROP factor.
Кроп факторът за Канон е 1,6 а за Никон 1,5. Примерно ако снимаме с 300мм обектив с Канон тяло това на практика съответства на 480мм ( 300х1,6=480 ). Като вметка - с такъв обектив е необходимо да използвате ПОНЕ 1/500 скорост на заснемане ако не искате да размажете изображението а ползвайки по горните данни за обективи със стабилизация (IS) тази скорост може да бъде 1/125 (500/2=250, 250/2=125 или 2 стоп-а).
В дигиталната фотография е прието всичко да се приравнява към старите 35мм филми, където 50мм обектив дава FOV същият като зрителният ъгъл на невоаръжено окото а именно 46 градуса . Такива обективи се наричат нормални. 24-35мм - Широки . 80-300мм - Теле. Повече от 300 Супер Теле. Под 24мм - Супер Широки.
Винетиране.
Варио обективите , особенно по-широките , понякога може да страдат от Винетиране. Това се изразява в потъмняване на краищата на изображението. Конвертори и филтри също могат да допринесат за по-голям ефект на винетиране.
Хроматична Аберация
Дължи се на неспособноста на лещите да пречупят различните по дължина спектри на светлината по един и същт начин.

На графиката се вижда как различните спектри се пречупват различно. Резултат от това са цветни измествания най-ясно изразени между тъмните и светлите области на изображението. Примерно ако снимате корона на дърво срещу небето. Съществуват обективи с АПО лещи които коригират този недостатък.
Аватар
jordan_rusev
Модератор
Модератор||
 
Потребители Информация Потребители Информация
 

Препоръчваме ви

 
Потребители 2 благодарили на jordan_rusev за отговора: Гост

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Подобни теми

Върни се към Фотография

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron