• Login/Out
  • Влез
    Потребителско име:
    Парола:

    Забравих си паролата
    Препрати активиращ e-mail
    Вкарвай ме автоматично всеки път
    Скрий ме

  • Детска фотосесия
  • Детска и семейна фотосесия
  • РЕКЛАМИРАЙ
  • Натурален пчелен мед град Трявна
  • СТОК САЙТОВЕ

Режими за смесване на слоеве във Фотошоп

Съвети и препоръки как да обработваме снимките си с Фотошоп и др. Уроци и трикове за обработки и работа с обработващи програми.
Ключови думи за тази тема
Режими за смесване на слоеве във Фотошоп Режими за смесване на слоеве във Фотошоп добър лично искам горе колкото хора кой интересно винаги различни светлина кадъра примерно почти фокус

Режими за смесване на слоеве във Фотошоп

Мнениеот jordan_rusev » 07 Ноемв. 2014, 16:37

Слоевете във Фотошоп могат да се смеват, а това става чрез различните режими за смесване в палитрата на слоевете Layers. Те са групирани смислово в групи. Настройките на непрозрачност и запълване на слоят

също са важни за ефективността от режима на смесване.


Normal
Това е нормалният режим и при него няма смесване с по-долен слой освен ако не се промени прозрачноста. Може да се ползва с прозрачност. Примерните снимки ще ползвам за показване на ефекта при останалите методи заедно с крайния резултат.
ИзображениеИзображение резултат Normal, 50% opacity Изображение

Dissolve
Преливащо смесване, за този режим е важно да се запомни че има ефект когато е с прозрачност. Тоест няма да имате смесване ако няма някаква стойност за прозрачност. Може например да се комбинира с някой филтър и прозрачност. Много малко хора знаят как да използват този режим и повечето смятат че е непотребен което е грешно. Ето един пример за интересно смесване с този режим.
ИзображениеИзображение резултат Dissolve, 50% opacity Изображение

Darken
При този режим слоя на който го прилагате ще смеси с долния само по-тъмните области. Всеки пиксел от долния слой който е по-светъл ще бъде заменен от по-тъмния пиксел на слоя Darken.
ИзображениеИзображение резултат

Multiply
При този режим слоя умножава стойностите на цвета с тези от долния слой, което ще доведе винаги до по-тъмен слой освен в случаите в които имаме бяло. Именно бялото обаче е най-интересния цвят при това смесване, защото можете например да използвате обекти изолирани на бяло и така белия фон няма да окаже влияние на долния слой. Пример - ако искате да добавите силует на чайка в небето на друга снимка (чайката на бял фон) променяте слоя на Multiply и не се налага да я изрязвате. Търсения ефект на бял фон може да се постигне и с Curves. Един от най използваните методи за смесване от мен лично.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Color Burn
Смесването вдига контраста на тъмните области от долния слой. Колкото по-тъмен е цвета на смесващия слой толкова по-контрастен ще бъде резултата с цвета на долния слой. Бялото не оказва влияние отново. В някои случаи ако не приложите малко прозрачност на слоя може да избият артефакти при по-динамична снимка. Такова смесване дава много добър резултат ако искате да затоплите цветовете на някоя снимка, добавяте слой със светло жълто или оранжево и Color burn. Също може да се прилага и при топли снимки на които искате да подсилите ефекта на определени места. Например прозорчетата на къщичка при нощна снимка можете да минете с четката и слой Color Burn.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Linear Burn
Дества по подобен на Color burn начин но вместо да вдига контраста той сваля осветеноста. При Color burn например ако имате светли области те ще се изострят спрямо тъмните а при Linear burn същите ще потъмнеят пропорционално на останалите тонове. Може да се използва както описах по-горе, с четчицата нанасяте в отделен слой и ако с Color Burn стават прекалено контрастни променяте на Linear Burn.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Lighten
Това смесване сравнява всеки пиксел от долния и смесващия слой и добавя само по-светлия такъв. Ако в смесващия слой пикселите са по-тъмни от долния то те няма да се виждат и ще се приложат само по-светлите такива. Смесването е противоположно на Darken. Тук например могат да се добавят елементи които са на черен фон, черния фон ще стане невидим и ще се виждат само по-светлите области.
Пример - ако снимате фоерверки на фона на тъмно небе и направите няколко кадъра с различни фоерверки, после можете да ги смесите в един кадър. Също така можете да добавите звезди към тъмно небе.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Screen
Това смесване е противоположно на Multiply, което ще рече че тук ще получите по-светло изображение. Там където цветовете на смесващия слой са черни ще останат непроменени. Тъмните области като резултат стават значително по светли. Много полезно смесване ако искате да просветлите снимката си, дублирате слоя и го слагате Screen а с прозрачноста може да се контролира ефекта. Снимката ще стане по-светла и с повече детайл в сенките.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Color Dodge
Обратен ефект с Color Burn. Принципа на действие на цялата група е като цяло противоположен на предната, тоест тук се сваля контраста на цвета. Може да се ползва за създаване на сияещ, светещ или металически ефект.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Linear Dodge
Обратен на Linear Burn. Черното не влияе. Може да се ползва за частична корекция на снимка.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Overlay
Това смесване е комбинация между Multiply и Screen като по този начин увеличава светлите и потъмнява тъмните области едновременно, това става както е описано по-горе. Изключително полезно смесване когато искате да добавите текстура към снимка. Тук неутрално е сивото 50%. Най-често ползвам такова смесване като обезцветявам дублиран слой, така цветовете стават по-неутрални но се вдига и контраста което налага малка корекция с Curves. Също ако искам да приложа някаква текстура на напукана почва или други подобни, за да не получа унищожителен ефект ползвам сиви текстури. Може да се ползва и в комбинация с много от филтрите като например High Pass за вдигане на микро контраста.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Soft Light
Подобен на Overlay но по-фин и практически не влияе толкова на цветовете колкото на контраста. Може да се ползва за подобряване на контраста на снимката като се дублира и обезцвети слоя. А ако се блърне слоя придава ефект на софт фокус. При портретна обработка го използвам за отстраняване на сенки и бликове сътветно със светла и тъмна четка.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Hard Light
Е страшно подобен на Overlay и все едно използвате Soft Light но с по-концентрирана светлина. Ако дублирате един слой и го смените на Hard Light ще останете с впечатлението че няма разлика с Overlay. Не такова е положението обаче ако го обезцветите, тогава ще видите че Hard Light придава една идея по-обезцветен краен резултат. Той действа повече на осветеноста на цветовете на долния слой и за разлика от Overlay и Soft Light действа и на осветеноста. Сиво 50% е неутрално, надолу просветлява а нагоре потъмнява долния слой.
ИзображениеИзображение резултат Изображение
Както при Soft Light може да използва с филтър блър за създаване на така наречения Dreamy ефект.


Vivid Light
Отново подобен на предходните но тук действа повече на контраста. Потънява или просветлява цветовете чрез увеличаване или намаляване на контраста, в зависимост от цвета на смесване. Ако цвета на смесващия слой (като яркост) е по-светъл от 50% сиво, изображението се просветлява чрез намаляване на контраста, по-тъмно от 50% сиво, изображението се затъмнява чрез увеличаване на контраста.
Практическа употреба е полезна когато искате да подобрите цветноста на изображение с убити цветове. Дублирайте слоя, поставете го Vivid Light и с прозрачноста регулирайте ефекта. Ще се подобри и контраста също така.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Linear Light
Подобен на предходния но дейста на яркоста а не на контраста.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Pin Light
Това е доста интересно смесване и съм сигурен че този абзац ще го препрочетете няколко пъти. Тук смесването става като пикселите от смесващия слой които са по-светли (яркостно съотносими) от 50% сиво и по-светли от долния слой се заместват. Същото важи ако пикселите са по-тъмни (яркостно съотносими) от 50% сиво и по-тъмни от долния слой. Ако просто дублирате слой, разлика няма да видите с това смесване.Казах ли Ви че ще го прочетете няколко пъти?
За да стане по-ясно ще дам пример който да пробвате. Дублирайте слой, дайте му блър филтър и го сложете Pin Light. Сигурно почти не виждате промяна, но ако му дадете Curves и вдигнете светлите области ще видите блъреца само там във светлите области, ако свалите надолу и тъмните и там ще се появят защото блърнатите области са станали по-светли/по-тъмни от долните. Така например могат да се прилагат филтри само за определени области, или да се потъмняват светли области с четката без това да влияе на съседните им тъмни такива - например небе в пейзаж с дървета. Яко е нали, ако не сте го разбрали прочетете пак горния абзац :)
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Hard Mix
Добавя във каналите на долния слой стойности на червено, синьо или зелено сумарно като ако стойноста надвишава 255 остава 255 а ако не е става 0. Така цялата снимка се превръща в съвкупност от основните цветове.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Difference
Изважда стойностите на каналите според това кой е по-светъл, смесващия слой или долния. Черното не дава промени а бялото инвъртва цвета.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Exclusion
Същия като предходния но със по-слаб ефект.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Subtract и Divide
Подобни но единия изважда а другия разделя стойностите.
ИзображениеИзображение резултат ИзображениеИзображение

Hue
При това смесване смесващия слой променя цвета на долния като запазва цветноста и светлосилата му но променя нюанса. Може да се използва за смяна на цвят или примерно при проблема с червените очи.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Saturation
При това смесване се запазва светлосивата и нюанса но се прилага насищането на цвета. Ако имате ареа която няма цветност (сива, черна) промяна няма да има.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Color
Запазва се светлосилата но се променят нюанса и насищането на цвета с този от смесващия слой. Изключително полезен метод. Може да се ползва например за премахване на червени очи, оцветяване на черно-бели изображения, корекция на области от цвят и т.н.т.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Luminosity
Обратен на Color, запазва цвета и нюанса но променя светлосилата.
ИзображениеИзображение резултат Изображение

Всяко смесване може да бъде комбинирано с дублиране на слой и прилагане на филтър. По-важно е обаче да се познава принципа на действие на смесването.
Аватар
jordan_rusev
Модератор
Модератор||
 
Потребители Информация Потребители Информация
 

Препоръчваме ви

 

Re: Режими за смесване на слоеве във Фотошоп

Мнениеот GALA_VARNA » 08 Ноемв. 2014, 11:17

Поздравления ! Много добре представено :thumbup :ok :ok :ok
Аватар
GALA_VARNA
Напредващ
Напредващ|Напредващ|Напредваща
 
Потребители Информация Потребители Информация
 

Препоръчваме ви

 

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Подобни теми

Върни се към Обработки на снимки и уроци

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron